Nyårslöfte 2008 - done!

Ni kommer väl ihåg mitt nyårslöfte? Att äta alla smaker av Ben and Jerry's under 2008. VILKET JAG GJORDE! Första gången jag klarat av ett nyårslöfte, är så stolt över mig själv haha. Tack till Maliha som kom på med denna idé för ett år sen då vi satt och åt "New York Super Fudge Chunk" på en bänk i centrum. Varje gång i stan så fick jag dåligt samvete ifall jag inte "pallade" äta en ny, körde verkligen på alla jag hittade =)

Nu ska jag visa hur allt gick till, vilka smaker jag åt med vem, vart, betyg och så vidare. Enjoy! =) ♥



♥ New York Super Fudge Chunk
21 december 2007; Med Maliha i centrum
Betyg: 4/5 - Massa olika saker i, det kan vara kul och
ibland jobbigt för ibland hoppas man på en viss sak men
får typ en mandel eller nåt.


♥ Chocolate Fudge Brownie - my first!
Sommardag 2007; Med Elina hemma.
Betyg: 5/5 - En klassiker. Denna ska man börja med!

♥ Fossil Fuel
26 februari 2008; Hemma med Trisha
Betyg: 5/5 - Vad ska jag säga? Den är FÖR god. Mycket "swirl" ;p

♥ One Cheesecake Brownie
24 april 2008; Hemma med Sapna & Nithura
Betyg: 3/5 - Den var ätbar, men jag blev sjukt besviken på den.
Läs namnet, man tror att den ska vara hur god som helst, men nope. Smulig.


♥ Caramel Chew Chew
24 april 2008; Hemma med Sapna & Nithura
Betyg: 3/5 - Bitarna är ju sjukt goda, men resten av paketet då? Bara glass.

♥ Bohemian Raspberry
27 mars 2008; Hos Trisha
Betyg: 5/5 - Hallon + brownie + vaniljglass = lyckat!

♥ Chocolate Therapy
25 mars 2008; T-bana-luffing med Sapna
Betyg: 5/5 - Kraftig choklad, perfekt för en chocoholic som mig.

♥ Piece of Cake
29 mars 2008; Filmkväll med familjen
Betyg: 2/5 - Den var ätbar och god, sure. Men för att vara Ben and Jerry's
så var den tråkig. Inga chunks eller nånting. Besvikelse.


♥ Cookie Dough
11 oktober 2008; Mamma Mia-kväll med Tania
Betyg: 5/5 - Klassiker!

♥ Half Baked
17 september 2008; Hemma med Elina, medans vi kollade på serier
Betyg: 5/5 - Klassiker + Klassiker = Favorit!

♥ Baked Alaska
3 maj 2008; Med Tahiya i Kista centrum
Betyg: 2/5 - Den var god med vit choklad-bitarna. Men väldigt tråkig.
Men måste säga att jag gillar temat med glassen.


♥ Phish food
15 februari 2008; Med Elina, medans vi kollade på serier
Betyg: 5/5 - Jättegod! Chokladig och marsmallows gör det bara godare.



♥ Cookie Dough
Augusti 2007; Då Pappa, Elina & Natasha hämtade mig från jobbet
Betyg: Kolla på de stora.

♥ Vanilla Toffee Crunch
Sommar 2008; Påväg hem med Sapna.
Betyg: 1/5 - Den var inte god. Jag hade hört mycket om den,
men när jag åt den blev jag ju sjukt besviken. Okej, den var
inte så äcklig att jag var tvungen och slänga men låt oss säga att det här
var första och sista gången jag åt den.


♥ Cherry Garcia
31 februari 2008; Påväg hem med Nimmra
Betyg: 4/5 - För att vara körsbärsglass så var den sjukt god, men bitarna av körsbär
och choklad, men för att vara Ben and Jerry's var den tråkig.


♥ Caramel Chew Chew
3 april 2008; Hemma och kollade på tv
Betyg: Kolla på de stora.



♥ Mint Chocolate Chunk (höger)
6 september; Påväg hem med Elina
Betyg: 3/5 - Ätbar. Den var inte god, men inte så äcklig heller. Nånstans därimellan.
Med tanke på att glass är kallt och att det är mintsmak så blir det ju kallt + kallt.




Coconut Almond Fudge Chip & Vanilla (+Chocolate Fudge Brownie)
28 september 2008; Shopping med Tania i stan. Använde då presentkortet jag fick i present av Beilul, Hanna och Madde :) perfekta presenten!
Betyg: Båda får 1/5. Så sjukt tråkiga glassar, första och sista gången jag åt de.



Lemony (+Bohemian Raspberry & Phish food)
23 december 2008; Stan med Nithura
Betyg: 0/5 - SÅ SJUKT ÄCKLIG! Den var så äcklig
att jag var tvungen och slänga den. Aldrig i mitt liv äter jag den igen.


Chunky Monkey (ingen bild)
25 juni 2008; Ute i stan med Trisha
Betyg: 3/5 - God för att vara bananglass.

♥ Vanilla Caramel Fudge (ingen bild)
25 juni 2008; Ute i stan med Trisha
Betyg: 1/5 - Okej, den var inte äcklig men wtf? Är det ens Ben and Jerry's?
Inga chunks, ingenting. Så tråkig glass. Bara glass.


The Vermonster (ingen bild)
7 mars 2008; Påväg hem med Sapna
Betyg: 5/5 - Först var jag helt skeptisk om denna glass, Lönnsirapsgräddglass?
Men oh .. my .. god! Den var helt wow. Jättegod!

Så, det var alla bilder som jag hittade. Det här var mitt första nyårslöfte som jag klarade av. Så lyckat! Så ifall ni inte kommer på nåt nyårslöfte i år, kör på det här. Det är kul och därför klarar man det. Det var en tjej som frågade hur mycket jag spenderade på det här nyårslöftet, för att vara ärlig har jag ingen aning. Köpte ju vissa smaker om och om igen fastän jag redan ätit de. Men äh, det var värt pengarna.

Har ni några tips på nyårslöften för år 2009?
Category: FOOD IS LOVE
Melina

haha vad onyttigt nyårslöfte du hade ;D

Anonym

Woow! så mycket glass! haha, ska kanske försöka något sånt:)



Grattis för att du klara det! :)/m'bojang

trisha

hahahahha liuza din skojaree

anna

haha vilket kul löfte. pfish food är min favorit :)

Hanna

Haha shit, inte dåligt jobbat, var en hel del smaker å gå igenom, fast inte så man direkt led av å äta av den glassen va? :)

Fanny

Å, bra nu vet jag vilka jag ska smaka, jag har inte smakat någon av dom, SKANDAL!

Liuza

trish: alltid ;D hahaha

Vilma

ååh, ben & jerrys. <33